Alla inlägg under april 2007

Av Marit Blomqvist - 28 april 2007 17:22

            

Där Herrens ande är där är frihet

Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig i din hand.

På alla dina vägar må du tänka på honom, så skall han göra dina  stigar   jämna

Över dig ska Herren stråla över dig ska hans härlighet visa sig.

Gud är ljus och inget mörker finns i honom.

Min Gud är trofast och kommer till min hjälp

Allt förmår jag i honom som ger mig kraft.


      Du vet väl om att du är värdefull

   att du är värdefull här och nu

att du är älskad för din egen skull

för ingen annan är som du


                   

                          

Av Marit Blomqvist - 24 april 2007 08:46

 Hej på er alla där ute i vårt avlånga land och Gud välsigne er.

 All ära till min himelska fader som har upprättat mig och gett mig ett nytt liv tillsammans med Jesus. Min glädje är så stor , mitt hjärta att det flödar över av sköna ord till Jesus som älskar mig den jag är.

Jag behöver inte prestera någont utan Gud vill ha mig sådan jag är var det första orden jag såg på en sida som en kristen kvinna hade skrivit.Dom orden etsade sig fast i min hjärna innan dom skönk in i mitt innersta när allt var i gugning och det var med dom orden som Gud reste mig upp ur förtvivlan.

Matt 11:28 står Jesus: Kom till mig alla ni som arbetar och bär tunga bördor, så skall jag ge er vila.

vers 29 ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då ska skall ni finna ro för era själar. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.

För många är vaje dag ett arbete för att orka existera så var det för mig också. Man försökte o glömma smärtan och ensamheten genom att att göra saker som kanske gav en tillfredställelse för en stund genom att handla kläder som var vackra eller saker till hemmet som man kunde pyta med och man njöt en tid men så småningom hade man vant sig vid dessa föremål så var det dags för något annat. Många åker på semester för att få vila eller hitta sig själv och man känner glädjen att komma ifrån vardagen och se något nytt men även denna glädje är bara en kort tid och ger bara tillfredsställelse en stund men det är inget bestående.

Habackuk i Guds ord säger: Den människa som finner livet, finner det genom att tro på Gud.

Vi finner inte livet  i materiella ting eller pengar utan genom Jesus och tron på Gud.

Jesus säger att vi som arbetar och bär tunga bördor, kom till mig säger han så skall jag ge er vila. Han säger inte ,kanske att jag kan ge er vila. Nej han säger jag skall ge er vila. Att bära tunga bördor kan vara många olika ting i en människan liv. Inre sår som kanske man har redan fått i barndommen, kanke har man varit oälskad,blivit slagen både fysiskt och psykiskt. Kanske har man fått hårda ord från människor runt om oss som var direkt riktat till vår person som har skadat oss djupt.

Jesus säger också att han har ett milt och ödmjukt hjärta. Han tar emot dig med öppna armar o vill lyfta av dig din  börda och sluta dig i hans famn. Jesus säger också att lär av mig. Jesus undervisning sker i kärlek och uppmuntran. Inga hårda ord när du vänder dig  till honom. Han kommer och upprättar dig till ett liv som du är ämnad till och har varit änmnad till ända sedan begynelssen och det är att leva i gemenskap med Gud. Du har lärt känna världen som är hård och grym men Jesus säger att lär av mig. Himelska fadern kommer o undervisar dig den väg du ska vandra och han kommer att vara med dig. Han kommer aldrig att svika dig eller överge dig.

Du behöver aldrig mer vara rädd och orolig när du tar emot Jesus i ditt hjärta. Du behöver aldrig mer söka efter saker o ting i världen som ger dig lycka för en stund och som inte är bestående. Du kommer o finna ro för dig själ så du behöver inte leta längre meningen med ditt liv. Du behöver inte lägre digla med benen på en bergskant och fundera på att hoppa för att få slut på all lidande. Du behöver inte längre söka efter vem du är, du kommer och förstå det när Jesus får bo i ditt hjärta. Du kommer förstå din identitet och att du är värdefull i Guds ögon.

Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet. Jesus har ett milt och ödmjukt hjärta och hans famn är öppen för dig. Guds kärlek till dig är oändligt och det har ingen slut.

Vänd om, så ska din själ finna ro, kom till mig och drick ni som hungrar och törstar efter rättfärdighet för ni kommer och bli mättade. Ditt innersta skola strömmar av levande vatten flyta fram säger Herren.


Jag älskar er med Jesus kärlek och Jesus älskar er ännu mer.



















Av Marit Blomqvist - 18 april 2007 10:05

Hej på er alla där ute och Gud välsigne er.


All ära till min himelska fader som har omsorg om oss var och en.

Jag  ser Guds underbara nåd i mitt liv, hans ledning och alla bönesvar jag fått.

Jag ser hur alla pusselbitar faller på plats och börjar bilda ett mönster och hur mitt liv har blivit förvandlat fullständigt i kärlek, uppmuntran och glädje.

Ja vänner, från att varit fullständigt trasig och sargad där allt hopp var ute för mig  har Jesus helat mina sår och gett mig ett underbart liv tillsammans med honom.

Halleluja, lovat vare hans namn.


Jag har bett om en längre tid om en man som var efter Guds hjärta och bönesvaret kom för en tid sedan.

Jag var på ett möte första gången i frälsningsarmen för en tid sedan och efter mötet så var det kaffe.

Jag ser bort mot ett annat bord längre bort och jag hör den Helige Andens röst.

" Där sitter din blivande man"

Jag såg på mannen men jag vet inte om han hade sett mig men jag tänkte för mig själv att ok, nu vet jag att han kommer att bli min man, men jag undrar om han vet om att här sitter hans blivande fru.

 Inte nog med ett  bönesvar det kommer två till


Jag hade börjat be lite smått om en liten stuga på landet för det roligaste jag vet ,är att vara hålla på att pöta i trädgården och hålla på med blommor.

 Lyssna på fågelsången, dofterna och tystnaden.

Nu är det så att mannen jag mötte bodde på landet en underbar stuga nära naturen och skogen.

Jag älskar åka motorcyckel och han kör motorcyckel.


Vänner jag hade börjat be om en man efter Guds hjärta och våra vägar möttes o jag fick mer än vad jag bett om. Halleluja

Gud visste om vad jag skulle tycka om så han gav mig även land att pöta i och glädjas över att åka mc.

 Vi är ett par nu och jag är så lycklig.


Det står i Guds ord: Sök Guds rike först så ska det allt det andra tillfalla oss.

Gud vill att vi ska söka honom och den vägen går genom Jesus som dog på korset för vår skull.


 Söker du Jesus med öppet hjärta så kommer han att möta med dig som han gjorde med mig.

Han vill läka alla sår som världen orsakat dig och han vill lyfta upp dig från fördärvets grop och sättta dig på en fast klippa.

Jag är inte rädd och orolig i mitt hjärta längre för jag har min älskade Jesus med mig som aldrig överger mig eller lämnar mig o av sett vad jag möter på min väg och ingenting kan hindra mig när jag går med Gud.


Jag är så glad och lycklig för Gud har gjort allt nytt i mitt liv.

Det står i uppenbarelse boken..Se jag gör allting nytt.

Halleluja det är så sant.

Jesus kan förvandla även ditt liv om du vänder om tillbaka till Gud där du hör hemma från din ursprung.

Gud vill ha gemenskap med dig och han kommer att vårda dig som ingen annan kan göra.

Han kommer inte med hårda ord till dig när du kommer tillbaka till honom som den förlorade sonen som det talas om i bibeln.

Det blir en glädjefest i himlen och Gud tar emot dig med öppna armar.


Vänd om hem till Gud där du hör hemma och den vägen går genom Jesus.


Gud välsigne er alla. Jag älskar er med Jesus kärlek men Jesus älskar er mer än någon annan kan göra.

 Kramar Mirre





















Jesus säger: Se jag gör allting nytt

Se det gamla är förgånget och något nytt har kommit.




Av Marit Blomqvist - 11 april 2007 12:17

Mina tankar gick denna morgonen till em tavla som finns i en kyrka: Se jag gör allting nytt."Det galmla är förgånget, se något nytt har kommit".Ja det är sant. Det gamla är förgånget, se något nytt har kommit.Se jag gör allting nytt.All pris och ära till Gud som förvandlar våra liv när vi säger Ja till Jesus.Sedan jag tog emot Jesus i mitt liv så kan jag se hur Gud lägger allt rätt som en pussel,alla bitar passar varandra och börjar blida ett mönster.Ett möster som bara Gud kan skapa i våra liv och göra det som han har tänkt för oss redan vi var i moderlivet.Ja att leva med Jesus är ett äventyr som kan även innebära kamp men när vi utstått kampen så kommer välsignelser där ur.Jesus lämar oss inte när vi får uppleva svårigheter utan han finns där hela tiden.Jag var med om något i helgen som krossade mitt hjärta fullständigt men mitt i svårigheterna grät jag och böjde mina knän och jag kände den Helige Anden närvaro som tröstade mig, mitt i min svåra stund.Den Helige Anden gav mig en vila så jag lade mitt huvud på sängen och grät stilla.Jag prisade Gud mitt i lidandet och jag upplevde en frid inom mig som inte kom från denna världen utan från Gud.Gud talade till mig och sa att om någon tar ifrån dig manteln så ge honom resten av klädnaden ocksåOm någon tvingar dig att gå en mil så gå två.Jag sa till Gud att människorna kan ta ifrån mig allt det spelar ingen roll men dig kan dom aldrig ta ifrån mig. Ingen kan skilja mig från Jesus kärlek.Prisat vare Herren. Han är konungarnas konung.Han är upprättaren, han är läkaren, han är kärleken.Ja Jesus är allt.Ja ,jag fick uppleva Guds närhet mitt i mina svårigheter och det var kaos vill jag lova.Men mitt i stormen så var Jesus med med den Helige Anden.Jag är så tacksam till min älskade Jesus. Det må storma mycket det vill i våra liv men den som har Jesus i sitt hjärta står stabil o av sett vad det än är.Jesus har gjort allt nytt i mitt liv. Han tog all synd på sig på Golgata kors för att sätta dig o mig fria.När vi blir frälsta så har något nytt kommit och det gamla livet är begravd och borta.Ja vänner detta är helt nytt liv tillsammans med Jesus och en äventyr vill jag lova.Och det gamla livet för min del får vara borta i evighet i glömskan hav för jag har fått något alldeles underbart liv med Jesus. Ja Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.Ja något nytt har kommit. Prisat vare Herren i evighet.Du vännen detta underbara liv tillsammans med Jesus kan du också få om du tar emot Jesus i ditt hjärta som din frälsare och ber om syndernas förlåtelse.Ingen kan bli frälst förran man går till den som förlåter synder, var det någon som sa.Det är Jesus det. Vägen till fadren går genom honom.Låt inte världens rikedommar hindra dig för dom kan du ändå inte ta med dig dit du går så småningom.Utan ge allt du har till Gud så kommer han att ta hand om dig och välsigna dig.Sök Guds rike först så ska det andra tillfalla er.Amen ..det är så sant. Ger man Gud första platsen i sina liv så kommer han också välsigna dig och ge dig det du behöver.Ja prisat vare Herrens namn.Gud välsigne er alla...Vänd om dit du hör hemma och det är i Guds famn som har så stor omsorg om dig och mig.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 7 april 2007 18:21

Hej alla vänner där ute, Gud välsigne er.Jag hade tänkt o skriva om påskens betydelse för oss människor. Det handlar inte bara om kycklingar, ägg och fjädrar.Påsken är mycket mer för hela mänskligheten och som har ett evighetsvärde.Påskens stora händelse är Jesus lidande på korset för oss som Mark 14 berättar om.Det lidande som Jesus gick i genom för vår skull kan vi inte förstå fullt ut och inte heller Guds enorma kärlek till oss.Ty så älskade Gud världen så att han utgav sin enfödde som på var och en som tror på honom ska inte förgås utan ha evigt liv.Ingen har någonsin älskat som Gud som sänder sin älskade som i människosons gestalt till vår planet för att bereda vägen till Gud genom sin död på korset för din och min skull.Ingen människa har gått igenom en sådan hemsk lidande som Jesus.Han var slagen, hånad, spottad, hans rygg var som ett fårat åker på våren.Han fick ta emot knytnävsslag och man satte på honom en tvinnad törnekrona på hans huvud, man slog hans huvud med en käpp.Jesus bar sitt kors till Golgata. Korset han bar var dig och mig för att vi skulle kunna ha gemenskap med Gud igen.Jesus älskade oss till döds.Jesus hade kunnat gå ner från korset men han gjorde det inte. Han gjorde det inte för din och min skull.Viken kärlek vänner! Viken kärlek vänner!Jag har svårt att förmedla detta för det är så stort som Jesus gjorde, så mina ord räcker inte till.Vi kan inte heller fullt förstå den kärlek Gud har till ossoch som är så enorm.Bibelordet som kom till mig nu står någonstans i Guds ord."Han kom till sina egna men man tog inte emot honom."Jesus kom till oss, till sina egna som Gud har skapat.Men man tog inte emot honom fast vi är Guds skapelse.Vi är Guds egna barn men många vill inte veta av sin skapare utan går sina egna vägar.Gud vill inget hellre än att du ska komma tillbaka till honom.Han vill ta hand om dig och ha omsorg om dig.Du är inte skapad till att vimsa runt i världen som får utan herde.Jesus dog för oss och har visat vägen till Gud.Vi är Guds skapelse lika så allt som finns på jorden och i himlen.Det står också i Guds ord att Jesus dröjer för Gud vill att så många som möjligt ska vända om till honom igen.Jesus älskar dig och väntar på ditt ja.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 1 april 2007 15:10

Tack alla ni som besöker min sida och jag hopas att det är till välsignelse och uppmuntran till er alla.Gud ord är underbart och levande som ger frid till alla hjärtanJag tackar alla som gett mig och ger mig kommentarer som uppmuntrar mig vidare i Guds arbete här på min sida.Vi behöver alla varandra i Guds familj och för att föra evangeliet vidare och vinna många till Jesus.Gud välsigne er alla...Kramar Mirre

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards