Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Kristen radioprogram

Av Marit Blomqvist - 21 augusti 2009 18:41

              Svensk radiostation sänder kristna program dygnet runtTextstorlek | Publicerad: 2009-08-21 16:00 | Uppdaterad: 2009-08-21 16:05

  • Andra mediers bevakning

    Powered by Aitellu

  • I dag startar den svenska kristna radiostationen Hope FM sina dygnet runt-sändningar.

    Enligt ordföranden i föreningen Hope FM, Roger Arnfjell, innebär starten ett av flera steg som kommer att tas.
    - Vi arbetar nu med att göra både musikläggning och att se över svenskproducerade programinslag. Nästa steg är att konkret titta på programutbudet på Radio Linköping och skapa ett riktigt bra körschema för 24-timmars radio i Linköping.
    Engagerade i projektet är bland andra Hans-Göran Björk med ett förflutet på Sveriges Radio, Lennart Kummelbäck, som arbetat på SR:s Radio Energy och Jonatan Svanström som jobbat på Radio Båstad och på kristna radiostationer i USA.
    Via webben nås sändningarna på www.hopefm.se.



    Tack och lov att det blir kristna program vi behöver höra om Jesus och vad han gjort och gör idag. För han är den samme  idag.

    Jesus är liv och ett liv i överflöd. Han är vår framtid och ett hopp och full av kärlek och barmhärtighet.

    Halleluja...Jesus kommer snart...

     

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                                Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
    oftast där nuförtiden ...

    Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                                  Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

    Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

    Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

    Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

    Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

    Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

    Presentation

    Omröstning

    Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
     Ja
     Nej
     Har inte tänkt på det

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Augusti 2009 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards