Alla inlägg under augusti 2008

Av Marit Blomqvist - 26 augusti 2008 13:55




Hej på er alla. det var ett tag sedan jag skrev men nu känner jag att det är dags igen.

Det är så spännande att vara kristen att den som säger att det är så tråkigt att vara frälst är ute och cycklar.

Jag tänkte också så då jag inte viste vem Jesus var och är. Jag tänkte ofta  om  allt roligt jag skulle missa. Jag skulle inte få gå på fester eller dricka någon sprit, besöka pubbar skulle vara helt uteslutet.

och dansa skulle vara helt förbjudet. Oj, vad mycket förbjudet det var.!!!


Att vara härligt frälst är det roligaste och spännande livet med Gud man kan  tänka sig.  Detta är det liv som vi var och är tänkta till.

Allt det där dravlet som vi hör i våra öron att man inte får göra det och det när man är frälst och att vara i en kyrka är URTRÅGIGT. Där sitter det ju urtråkiga typer som är konstiga och tanter med knut i nacken.


Jag ska berätta för dig att det är spännande och vara frälst, man kan säga att det är en resa tillsammans med Gud.

Man vill inte ha det där i det gamla livet längre som man hade  därför att Jesus har fyllt vårt hjärta med sig själv och då vill man inte göra det som man gjorde förut. Jesus har fyllt oss med sin Helige Ande och fyllt på alla tomrummen  i vårt inre därför behöver vi inte söka längre.


Visst får man dansa! Jag kan tala om för dig att det går inte stå still när man hör lovsång man bara följer med. Man kännar glädje och fröjd inom sig.

att vara FRÄLST ÄR SÅ UNDERBART!!! Detta är livet vänner.

Men nu är det så att denna glädjen får man när man tar emot Jesus i sitt hjärta och det är då man finner livet.


Om du visste vad Jesus älskar dig och vill ta hand om dig.

Joh 3:16.. Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde som på var och en som tror på honom ska inte gå förlorad utan ha evigt liv.

Och det eviga livet börjar här och nu så det är bara att komma till Jesus som du är. Festen har börjat...Jesus kommer snart! Detta underbara liv är bara början. Kom...kom ...kom..Manar Guds Ande. Amen


GUD VÄLSIGNE DIG...






Av Marit Blomqvist - 6 augusti 2008 12:59







Ibland så känner jag mig så trött när man läser allt elände som händer i Sverige.Alla dessa bråk i kyrkorna om kvinliga präster eller ej. Den Gud har kallat till att tjäna honom vem är den människan som kan stoppa det. Skapade inte Gud mannen och kvinna lika?

Jag känner en nöd i mitt hjärta för dessa präster och pastorer som välsignar det som är ont i Guds ögon.

Man ropar ut att det är fel men ingen tycks lyssna. Man välsignar det onda som är världens sätt att leva.

Man trampar på Gud och sanningen  utan att man bryr sig.

Man förvränger Guds ord eller tar man bort dess betydelse och man säger att det gäller inte i vår tid. Vad är det som händer, synden härjar i vår omgivning. Det går inte och se på tv längre utan att man ser naken scener och sexuella akter, svordommar i tv är inget ovanligt längre.

Dessa skönhets jakter på tv , att behålla det yttre men man bryr sig inte om det inre. Man opererar sig gång på gång men med tiden kommer rynkorna ändå i fatt en.

Vad är den yttre skönheten om inte den inre finns. Vi kan inte stoppa tiden utan tiden tar ut sin rätt. Tiden går och vi med den.

Jag kanske låter pesimistisk men det är jag inte men allt har sin tid som Predikaren säger i Bibeln.

Om man ändå hade en omsorg om det inre männiksan så skulle skönheten komma innifrån men inte av sig själv och inte utan hjälp.. Nu kan vi inte göra något åt vårt inre utan Jesus för det är han som storstädar hjärtan och snart börjar det synas på oss att Jesus lever inom oss och vi kommer känna hans närhet..

Då behöver vi inte längre jaga efter något utan vi har frid i våra hjärtan.

Vi behöver inte jaga det som är förgängligt, pengar, makt, skönhet eller vad det nu än är.

Allt har vi i Jesus Kristus. Sök Guds rike först så ska det andra tillfalla dig.

Vad jag vill säga med detta är att allt som finns i världen är förgängligt som kommer och försvinna en dag.

Men det vi har i Jesus kommer vara för evigt. Där vår skatt är kommer också vårt hjärta och vara. Amen








Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards