Alla inlägg under juli 2008

Av Marit Blomqvist - 31 juli 2008 16:24




Denna saliga vishet att Jesus är min och jag är hans. Varje morgon vaknar jag av en glädje i mitt inre att jag tillhör Jesus. Varje dag kan jag lägg min dag i Jesus händer och låta honom ta hand om mig.

Han vårdar om mig med milda händer och leder mig steg för steg.

Det kan verka mörkt ibland och kanske blir jag trött på vägen men då bär han mig.

Jesus sviker ingen, han är trofast och kärleksfull.

Det finns ingen annan än Jesus som kan ge dig liv och ett liv i överflöd.

Denna saliga visshet om att jag är ett Guds barn och behöver aldrig vara rädd.

Jesus säger: Kom till mig ni som hungrar och törstar efter rättfärdighet.

Går du till Jesus så kommer han och möta med dig just där du är.

Vad har du och förlora på det, inget. Du får ett underbart liv med honom.

Varför förkasta denna underbara möjlighet att ta emot frälsaren i ditt hjärta som kan förvandla hela ditt liv.

Du har kanske redan testat allt men inget tycks ge dig ditt inre ro utan du letar fortfarande efter meningen med livet.

Jesus är svaret för dig...Amen







Av Marit Blomqvist - 29 juli 2008 13:05



Världen är upp och ner vänd och jag tror att de flesta har märtk.

Klimatet har ändrats med rasande fart, missväxt och förorenat vatten.

Människorna strider och krigar över världen, den ena ska vara värre än den andra.

Människor far illa och man finner ingen trygghet eller en stund vila för det finns så många måsten.

Man spriger benen av sig för att finna något som tröstar en stund.

Tiden rusar och vi med den.

Men om man skulle sätta sig ner en stund och känna efter om det jag springer och jäktar efter har det något hållbar värde.


Det jag gjort med mitt stress får det mig att sova gott om natten?

Känner jag mig trygg eller känns det som om jag bara flyter ovanpå allt och inget blir riktigt som jag tänkt mig.

Känns det som om du har svårt att landa och njuta av det som är här och nu eller lever vi redan på morgondagen eller näst kommande semester.

 Jag tror att de flesta känner igen sig i det jag skriver.


I Bibeln finns det en bok som heter  Predikaren, förr tyckte jag att han var en riktig pesimist den som skrivit den. Men nu när jag är härligt frälst och Guds Ande har öppnat ordet  ser jag det som författaren i Predikaren ser , vad det gäller livet vi lever här och nu.


Pred 3:9  Vad vinner då den som arbetar med sitt slit.

10 Jag såg den möda Gud har gett männisors barn att sträva med.

11 Allt har han gjort skönt i sin tid. Också evigheten har han laggt i människors hjärtan. Ändå kan de inte förstå Guds verk, från begynnelsen till änden.


Pred 5:9 Den som älskar pengar blir inte mätt på pengar, och den som älskar rikedom får aldrig nog,. Också detta är fåfänglighet.


 Pred 5:17 Se, detta är vad jag har insett: Det är gott och skönt att människan äter och dricker och gör sig goda dagar mitt i sin möda, när hon strävar under solen, de levnaddagar som Gud ger henne. Ty detta är hennes del.

18 Om Gud ger rikedom och skatter åt någon och dessutom förmågan att njuta av det och ta ut sin del och finna glädje i sin möda, då är det en Guds gåva.

19 Ty han tänker knappt sina levnadsdagar efter som Gud ger honom glädje i hjärtat.


Att sträva under solen kan kosta på och dessutom när man strävar utan Gud i sitt liv har sitt pris att betala.

Att sträva efter mer pengar och rikedom ger ingen glädje i hjärtat, men vill du har fullkomlig glädje i livet så kan Jesus ge dig det.

Utan Jesus i våra liv är som ett evigt sökande efter något, man liksom är törstig på något och du känner att det fattas något i ditt liv. Då kan jag tala om för dig vad det är,din själ törstar och hungrar efter andlig mat och den maten kan du få från Jesus.

Människan är inte skapad till att leva utan Gud utan ha gemenskap med honom. Människan är en andlig varelse som behöver Gud och hans närhet. Gud har  blåst sin livsande i oss och lagt evigheten i våra hjärtan.


Det enda viktiga här och nu är att du bestämmer vem du vill tillhöra, det börjar hasta för klockan är snart slagen då Jesus kommer tillbaka.

Det är nu som frälsningen dag är, morgondagen vet vi inget om.

Jesus älskar dig och vill ge dig ett helt nytt liv, det livet som var tänkt från begynnelsen innan synda fallet kom. Amen

Gud välsigne dig....










Av Marit Blomqvist - 17 juli 2008 13:18




                                    













                                           DETTA HAR JAG GJORT FÖR DIG

                                          VAD GÖR DU FÖR MIG.

Av Marit Blomqvist - 17 juli 2008 12:41






Underbart , i morgon bär det i väg till Älmhult på Jesus fesival, en hel vecka blir det för mig. Det ska bli underbart att bara sitta och lyssna på Guds ord och vad Gud har att säga.

Bara finnas till och sitta vid Jesus fötter och ta in av undervisningen det finns inget underbarare och denna glädje som finns bland systrar och bröder där. Jag kan bara säga att åk du också dit.

När Gud sänder ut ordet till oss så kommer det inte tillbaka fåfängt utan den ska verka till det Gud sände ut det till.

Så det innebär att när Gud visar oss ordet så gör det verkan i mitt och ditt liv.

Även när vi läser Guds ord hemma så öppnas det en värld, man kan säga Guds värld och som är vår genom Jesus. Varje mening vi läser har ett syfte med våra liv och tar vi in det till våra hjärtan så kommer det och förvandla oss, inom oss.


Just nu ser vår vardagsrum ut som en klädbutik som ska strykas och packas ner i väskor och mer blir det som inte är klart. 

O denna älskade Älmhultsvecka betyder så mycket för mig om inte någon vet vad det är så speciellt med Älmhult , kanal 10 som sänds därifrån. När jag blev frälst för två år sedan så kan man säga att jag låste in mig hemma och hämtade min andliga mat från kanal 10.


Jag får skriva mer sedan när jag har kommit hem och berätta vad som har hänt eller rättade sagt vad Gud har gjort.. Gud välsigne er...Mirre






Av Marit Blomqvist - 16 juli 2008 13:58








Jag satt och läste Guds ord idag och kom till en kapitel där man kan läsa om den smala porten och den breda vägen som för till fördärvet , evig skilsmässa från Gud som aldrig tar slut och som man kan säga är slutgiltigt.

Mina tankar gick tillbaka för snart två år sedan och tidigare hur allt var i en enda kaos i mitt liv. Jag var på den breda vägen, festade, levde i otukt och all omoral som man kunde tänka sig. Brydde mig inte om något och jag upptäckte hur all respekt för andra människor började pysa ut.

Detta leverne som jag levt några år började ha sig ett pris och priset var att jag ville inte leva längre, tappade allt.

Hatade allt och alla men när jag var nykter kunde jag hantera mitt dagliga liv men om jag drack kom allt elände över mig  i minnen som jag upplevt när jag var barn som insest, misshadel och min uppväxt i otrygghet som att fly från hemmet med pappa i hälarna med en bössa.

Alla dessa minnen skapade i mig en enorm bitterhet hat som blommade ut när jag drack och detta hat gick ut mot mina med människor. Det hände någon gång att jag hamnade i slaxmål när jag var ute och rumlade runt.


Jag gick på den breda vägen och som inte var en välsignelse precis. Den förde mig djupare och djupare i min ångest och mörker som jag inte visste hur jag skulle ta mig ut. Jag hade inte en chans att klara mig längre men Jesus fann mig och jag sa Ja till honom

För två år sedan tog jag emot Jesus i mitt liv och då började han att rensa i mitt liv och läka sår och göra allting nytt. Det var rena rama storstädningen i mitt inre som pågick och det började förändra mitt liv.

För att gå på den smala vägen och komma genom den trånga porten måste man klä av sig allt. Det vill säga allt som" en osund inställning gettemot jordiskt, girighet, oförlåtande ande, självviskhet och egen rättfärdighet, förneka sig själv. Men man kan väl säga så här , det vi själva har att komma med är ingenting att ha jämfört med det som Jesus ger oss.

Idag är jag en hel människa och jag har min trygghet i Jesus. Det finns ingen annan som kan hela, rena från synderna som vi begått. Jesus enbart kan ge ett nytt liv även om världen försöker att locka med som New Age med deras olika metoder.

Söker du frid och känner att det måste finnas mer i livet än det jag har nu så gå inte på världens falska frid som den erbjuder . Det är bara en surogat som för dig ännu mer vilse och får dig ännu mer i djupare ånger och för tvivlan.

Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.

Amen det är så¨sant att Jesus är vägen, sanningen och livet och det finns ingen annan sannig än han.

Hos honom får du frid, glädje och livets mening här och det kommande.

 Ja, mina älskade vänner . Jag fann livet. Ett underbart liv i Jesus. Och det kan också du få om du säger ditt Ja till honom.


Känner du att du vill höra av dig så kan du göra det. Ge mig din mail adress på kommentar rutan så hör jag av mig. Gud välsigne dig...



Av Marit Blomqvist - 10 juli 2008 12:50




Jag förstår föregående kommentar skrivaren angående om barn som blir lidande men då måste jag ställa en motfråga.

Varför skyller man alltid på Gud när något ont sker.

Varför skyller man inte på satan som regerar i människan som gör det onda alltså den som inte tillhör Jesus.

Den man tillhör gör man som sin Herre, det är ju av sin Herre man lär sig göra som han. 

Tillhör man Jesus så gör man det som är gott och tillhör man satan gör man det som är ont mer svart och vitt kan man inte få.

Men man ska inte tro att, när man gör det onda blir förbisedd av Gud.Det kommer vi inte undan med. Alla får vi göra räkenskap för det vi gjort var så säker.


Där ser man skillnaden vem man tjänar det är i våra handlingar.

Tllhör du inte Jesus så kan jag bara säga att det är den Herre som du tjänar som gjort detta onda. Rakare svar kan du inte få, så skyll inte på Gud att det är hans fel eller varför han inte gjorde något eller gör något där det onda sker.

Guds ögon sveper över hela jorden och ser männikobarnen.

Jesus älskar dig också valet är vårat vem vårt hjärta tillhör.

Från Gud kommer allenast goda gåvor, frid, kärlek, rättfärdighet,läkedom,helande för ande kropp och själv, ingen fruktan finns i kärleken.

Det som kommmer från satan är ont, hat,mord, girighet, äketenskapsbrått,kiv, avund,dryckenskap osv, listan kan göras lång.

Ett ond träd kan inte bära god frukt och ett gott träd kan inte bära ond frukt.

Ja , det är så sant att det är våra gärningar som avslöjar vem vi tillhör.

Vad det gäller Engla så har hon det bra hos Gud nu, Guds rike tillhör barnen.

Men visst var det hemskt det som hände henne. Ibland förstår vi inte allt det som händer men det jag vet är att Gud har kontrollen.

Jag brukar säga så här när det gäller mitt liv.. Lever jag så lever jag för Herren... dör jag så dör jag för Herren..evad jag lever eller dör så hör jag Herren till.

Gud välsigne er alla....








Av Marit Blomqvist - 9 juli 2008 12:39







Det går en smörjelse över Guds folk idag och Den Helige Ande är starkt närvarande. Många blir helade både till ande , kropp och själ. Lovsågen och tillbedjan är stark.

Nu talar jag inte om alla församlingar där den Helige Anden är stark utan i församlingar där Gud råder och där man tillåter det och välkomnar den Helige Ande.

Den Helige Anden är livgivaren i församlingen utan honom är församlingen död. Församlingen det är du och jag, du och jag är Den helige Andens tempel. Vi är Kristi kropp.

Jag känner oro i mig att många kristna börjar se sig om efter något annat än Jesus. Och klart att det blir frukten av det när den Helige Anden inte får vara med och inte få utrymme. Man går i sina gamla skor utan att förnya dem och till slut går dom sönder och det dröjer inte länge då när synden börjar smyga sig in .

Vi kan inte bygga på någon annan grund än det Jesus har talat om för oss. Det finns ingen annan som kan ge oss det liv som Jesus ger och det finns ingen annan frälsare än Jesus Kristus Guds son.

Guds folk, börja inte se dig om utan ha blicken fäst på Jesus. Börjar du se dig om så sjuker du. Satan vill inget hellre än att du börja se dig om för då får han en chans att anfalla dig men är du stadigt fäst i grunden alltså i Jesus då kan han inte göra någonting.

Gungar de och stormar så ropa på Jesus han är med dig och han släpper dig inte.


Det var en man som bad en bön. Gud sänd oss väckelse och börja med mig.

Det var en ödmjuk bön och så sann.

Det börjar med oss om vi tillåter Gud att göra det, men vi måste vara medvetna om att när vi kommer till Gud och ber en sådan bön att vi ber den i uppriktighet och menar det vi ber om. Det går inte och lura Gud för han ser rätt i genom oss.

Menar vi något med bönen så kommer Gud att belöna och välsigna oss det kan du vara säker på men en sådan bön kan det följa med smärta för oss.

Hur då täker du? Genom att Gud ser vad som finns i ditt och mitt hjärta och som vi kanske inte är medvetna om så kommer han och visar dig det och det finns kanske saker som gör ont inom dig.


Jag var på helande helg för ca ett år sedan och jag bad Gud att rensa bort allt det som inte ska vara i mitt liv och som inte behagar honom.

Det var då det började " Den Helige Anden visade saker och det gjorde ont i mitt hjärta när det kom upp till dagen och smärta som jag varit med om när jag var barn kom också upp. Jag var rätt trött efter den helgen och man kan väl säga att jag hade varit med om en andlig operation.

När jag skulle åka hem efter helgen så berättade jag för själavårdarna om vad jag hade bett till Gud om och en svarade. "Du fick vad du bad om."

Gud gjorde inte detta för att plåga mig eller göra livet surt för mig utan det var för att han skulle  hela det som jag var omedveten om att jag hade, för det kan komma upp senare i livet men inte nu på grund av att Gud har varit där och läkt såreninnan de blev inflamerade.


Satan har gjort oss illa och slängt oss som trasdockor, ljugit oss fulla med sina lögner, sjukdommar och elände.

Jesus har segrat över all ondska och nu går Jesus runt och helar människor från olika plågor som satan lämnat oss i.

Du ska inte tro att satan har barmhärtighet med dig, nä du han håller på tills du är död.

Han hatar Gud och han hatar dig för att du är Guds skapelse.


Öppna ditt hjärta helt och fullt för Gud och låt honom ha kontrollen i ditt liv. Det finns ingen annan frälsning, det finns ingen annan grund än den som redan är laggd. Jesus som är vägen sanningen och livet.

O min älskade vän, min bön är att du också kommer till Jesus.

Du kanske tänker att jag kan inte tro som du gör...nej kanske inte men Jesus tror på dig. Han älskar dig och vill vara med dig.

Du förlorar allt i denna världen till och med ditt liv men du vinner allt genom att ta emot Jesus i ditt hjärta. Det är dig det handlar om .. Gå evigt förlorad eller evigt liv med Gud.

Jesus kommer snart....Amen















Av Marit Blomqvist - 5 juli 2008 20:31





O Jesus du är den finaste och underbaraste i mitt liv. Tack Jesus att du har gett mig att tro på morgondagen.

Tack Jesus att du är med mig vart jag än går.

Mitt liv hade varit mörkt utan dig men tillsammans med dig har jag ett hopp och en tro att få möta dig en dag och det dröjer inte länge förran du kommer.

O Jesus tack för din kärlek och tack att du älskar mig som jag är. Du vill inte ha prestationer utan du vill ha mitt hjärta . Jesus jag är din, mitt hjärta tillhör dig, hela jag tillhör dig. Jesus jag är din.

Tack för det livet du gett mig o Herre vilket jag ber och önskar att alla mina nära och kära fann. O Gud hjälp mig att vara ordets bärare så  att många finner dig.
Jesus du är den underbaraste som finns, du är ljuvlig, du är ren och rättfärdig Gud. Du är alfa och omega." Du är" Du är den första och sista.

Jesus vad vore mitt liv utan dig? Tomt och innehållslöst.

Jesus du gav mig livet. Du andades din ande i mig. Du öppnade mina ögon så jag kan se. Herre, nu kan jag se vad du har ämnat mig till och vad du skapat mig till, det är till att tjäna dig och ära dig min underbara himmelska Fader.

Herre hjälp mig att leva som du vill och Herre jag ber att du ger mig ett nytt hjärta där bara din kärlek får stråla ut till andra människor som jag möter.

O Jesus...Jesus jag älskar dig.

Jag vet Jesus att jag känner mig liten och kommer till korta många gånger men jag vet att när jag är svag så är du stark.

O Jesus, lär mig att älska dig, lär mig att leva så att det behagar dig min frälsare. Lär mig mer.....Amen


Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards