Alla inlägg under juli 2007

Av Marit Blomqvist - 20 juli 2007 10:21

                     


                        Hej på er alla och Gud välsigne er



Denna morgonen går mina tankar till den människa jag var tidigare i den gamla människan vill säga innan jag tog emot Jesus som min Herre i mitt liv.

Detta gäller inte bara mig utan alla som lever utan Gud


Gal 5:19 Köttets gärningar är uppenbara : de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendeskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och allt annat sådant.

Jag säger er i förväg vad jag redan sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike.


Vers 22 Kan vi läsa följande: Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet, och självbehärskning.

Sådant är lagen inte emot.

Vers 24 De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär.

Vers 25 Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden.

Vers 26 Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra.


Man kan inte förneka att man kan se vem som är Herre i våra liv, om det är denna världens härskare eller Jesus.

Den köttsliga människan gör precis vad det faller sig in, enbart ondskan härjar i ens liv.

Denna världen har inget att erbjuda utan till slut blir man ett vrak i sin ande, kropp och själ.

Denna världens furste har enbart onda planer för  människan , stjäla, slakta och förgöra.

Han vet hur värdefulla vi är för Gud och han vet att vi är Guds skapelse och han vet hur mycket Gud älskar oss och den onde gör allt för att krossa oss och göra oss illa så mycket han hinner.

Människan är i den ondens våld och slutet för den människan blir bara döden till slut.


Gal 6: 8 Den som sår i sitt kötts åker skall av köttet skörda undergång, men den som sår i Andens åker skall av Anden skörda evigt liv.

Det finns en som är starkare än den som är i världen, hans namn är Jesus och han kan och vill förvandla ditt liv från bedrövelse till ett underbart liv tillsammans med honom.


Om du tänker på frukter som man kan köpa i affären, välsmakande, saftiga och färska helst ska de vara.

Om du upptäcker att någon frukt börjar bli dålig eller brun så köper du inte det utan lägger tillbaka det.

Andens frukter som kommer från Gud, det är väl smakande, läkande för din ande., kropp och själ och ger dig evigt liv.

Andens frukter är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet mildhet, och självbehärskning, så kom och smaka och se att Herren är god.


Ef 2:8 Kan vi läsa: Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig.

Du väntar på gäster och har dukat ett bord med en massa goda saker som smakar underbart gott.

När allt är färdigt så lyssnar du mot vägen om gästerna anländer, du går från fönster till fönster för att se om de kommer.

Gud har också dukat ett bord med alla himmelens välsignelser till oss och väntar på att vi ska börja äta av det goda.

Innan vi går till bords så brukar man ju tvätta händerna så de är rena.

Det samma gäller också innan vi går till bords som Gud har dukat  att  vi går till Jesus så vi blir renade från all synd och orättfärdighet.


Frälsningen är Guds gåva som han erbjuder dig och mig, inte för att vi har förtjänat det, nej, Guds gåva är det.

Du behöver inte längre tjäna denna världens furste som bara förgör dig utan vänd om ditt hjärta till Gud så kommer han dig till mötes.

Gud är så kärleksfull att han har gett oss en egen  fri vilja och han tvingar ingen så det är upp till var och en att välja den väg man vill gå.

Vill du gå till ett bord som är dukat med alla himmelens välsignelser med  underbara goda Andens frukter, eller till ett bord som enbart serverar gamla ruttna frukter som är oätliga och som gör dig sjuk.

Äter du av det goda frukterna som Gud ger dig så växer du i din ande tillsammans med Guds Ande.

Du får frid med Gud och den friden som du kommer och få i ditt hjärta kommer inte av denna världen utan från vår himmelska Fader som älskar dig så mycket och han vill att du kommer till hans väldukade bord och har måltid med honom.

Vi är många som sitter där redan och vi ropar till alla som inte har kommit än att komma för festen börjar snart och dörrarna stängs.


Gud välsigne er...Kommer du till Guds dukade bord eller tackar du " Nej tack























Av Marit Blomqvist - 18 juli 2007 12:44

                        Hej på er alla och Gud välsigne er



            Långt bortom rymden vida, längre än solar går,

            högre än stjärnor tindrar den bedjande suckar når

            Anden från stoftens världar lyfter sitt vingepar,

            Klappar på himlaporten och söker sitt hem, sin Far.



           Trång är all världens vida, hjälplös var jordisk vän.

           Själen får ro och fäste allena i himmelen.

           Mörkaste natt skall ljusna, bittraste kval få ro,

           lär dig blott att vandra på bönens himlabro.


           Ringaste barn som beder lever oändligt tryggt,

           mäktar långt mer än hjälten som starkaste fästen byggt.

           Måtte vi aldrig glömma, var vi färden går,

           att Guds eget hjärta den bedjande suckar når.








               

Av Marit Blomqvist - 11 juli 2007 12:46

                Hej på er alla där ute och Gud välsigne er


Inatt vaknade jag vid tre tiden och jag hörde min Ande sjunga tillsammans med den Helige Anden som bor i mig. Det var en sång till Guds ära och en lovprisning till honom.

Min mun var stängd och mina tankar var på viloläge men jag hörde denna ljuvliga sång i mitt hjärta och jag lyssnade tyst.

Det är underbart att höra min Ande samstämda med Guds Ande i lovsång.

Jag vill bara lova och prisa min himmelska Fader för det liv jag fått i honom då jag gav mitt liv i Jesus händer.


Rom 8:5 De som lever efter sin köttsliga natur, tänker på det som hör till köttet, men de som lever efter Anden tänker på det som hör till Anden.

Vers 6 Köttets sinne är död, men Anden sinne är liv och frid.

Vers 7 Köttets sinne är fiendeskap mot Gud. Det underordnar sig inte Guds lag och kan det inte heller.

Vers 8 De som följer sin syndiga natur kan inte behaga Gud.


Vänner jag har också levt i världen och gjort en massa dumheter och levt tvärtom än vad Gud har velat. Jag har levt efter mitt köttsliga natur och var som en stinkande varböld.

Men att leva i synd har ett pris att betala, det man sår får man skörda.

Mitt liv bara rasade i hop fullständigt och tillslut var jag bara en tom hylsa,  jag var död men jag andades.

Jag var ensam och mitt inre var i en enda kaos. Jag var som ett får utan herde, jag fann ingen tröst någonstans.

Jag var beredd att göra mig själv illa men Gud ryckte in för han såg min förtvivlan och min ångest. Gud hörde min förtvivlade bön och rop om hjälp och kom till min hjälp.


Rom 8 : 9 Kan vi fortsätta att läsa. Detta handlar om dem som är frälsta och tagit emot Jesus i sina liv.


Vers 9 Ni däremot lever inte efter köttet utan efter Anden, eftersom Guds Ande bor i er.. Den som inte har Kristi Ande tillhör inte honom.

Vers 10 Men om Kristus bor i er, är visserligen kroppen död för syndenes skull men Anden är liv för rättfärdighetens skull.

Vers 11 Och om hans Ande som uppväckte Kristus från de döda göra också era dödliga kroppar levande gemon sin Ande som bor i er.


Vers 14 Ty alla som drivs av Guds Ande är Guds söner.

Vers15 Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej ni har fått barnaskapets Ande, i vilket vi ropar" Abba Fader"!

Vers 16 Anden själv vittnar med vår Ande att vi är Guds barn.


Lägg märke till att köttets liv är död men Andens liv och frid.

Jag minns när jag var borta från Gud i 11 år och under den tiden hinner man tänka mycket och jag minns en sak som jag tänkte då.

" Kommer jag till Gud om jag får sluta mitt jorde liv här och nu? jag visste inte, mitt liv var så ont i Guds ögon så jag hade inte kommit till Jesus utan jag hade fått gå till de förtappade.


Men nu vet jag, att Guds Ande bor i mig och jag kommer till min himmelska Fader genom Jesus Kristus som dog för mig då jag tackade ja till frälsningen.

Jag vet att Guds Ande bor i mig och Guds Ande vittnar med min Ande att jag tillhör Gud.

Guds Ande vittnar med min ande att jag är ett Guds barn.

Halleluja. Jag har fått liv. Jag var död men jag lever genom att Jesus tog hand om mig och gav sin Helige Ande som lever i mig.

Nu lever inte jag utan Jesus lever i mig och då har jag inget att frukta.

Halleluja.


Jesus har förvandlat mitt liv från att vara död i mitt hjärta till ett liv i frid, glädje och jag är älskad av Gud så högt.

Ja jag är ett Guds barn, Min Himmelska fader är min Pappa. (Abba Fader betyder Pappa)

Jag är hans skapelse, han visste om mig innan jag föddes, ja innan jag ens fanns till så visste han om mig.


Du är också Guds skapelse. Han visste också om dig innan du var född och innan du ens fanns till, visste han om dig.

Han vill dra dig till sin Fadershjärta och ge dig frid, glädje och jubel i ditt hjärta.

Han älskar dig,. Du är som en den vackraste ädelstenen eller den vackraste diamanten i Guds ögon.


När jag satt och läste om den Helige Anden så hörde jag med tydlig röst som sa. " Utan mig kan ni ingenting göra.

Jag känner bara att jag ska skriva det, kanske är det en hälsning till någon där ute som behöver det just nu.

Gud välsigne er alla.. kramar Mirre














Av Marit Blomqvist - 8 juli 2007 09:24

                Hej på er alla och Gud välsigne er.


Igår var jag och min blivande man på 70 års kalas.

Vi träffade många människor och som jag inte sett på länge.

Barnen som varit små och som lekt med mina barn hade blivit vuxna och hade barn själva. Jag försökte  se vem som var vem men det var nästan omöjligt. En del syskonen var så lika varandra så man kunde tro att de var tvillingar men ändå skilde det några år mellan dem.

Många äldre kvinnor och män var till åldern komna men en del av dem  kände jag igen men de kunde inte placera mig vem jag var.

Jag hade vuxit upp där på gården men ändå var jag som en främling.

Mina fostersyskon kände jag inte längre .Jag hade varit borta för länge och bott på en annan del av landet.

Det var en konstig känsla som jag hade när vi åkte hem och jag förstog att den perioden var slut i mitt liv.

Ny generation hade vuxit upp och många av dem äldre som var där kommer inte finnas med i all evighet.

Det var en obehaglig känsla och inse att allt som var där när jag var tonårig hade blivit något främmande. Jag hade blivit en främling för dem, de hade blivit främlingar för mig fast vi hade känt varandra tidigare.

Det är som vi kan läsa i Guds ord i Predikaren 3. " Att allt har sin tid, allt som sker under himlen har sin stund.


Jag är så tacksam till Jesus att han förändras aldrig.

Han blir aldrig en främling för mig min älskade Jesus.Han är den samma igår, idag och i evighet. Jesus känner mig och jag känner Jesus, Tack Gode Gud.

Jag förändras till mitt yttre och blir gammal och grå så småningom men Jesus är den samma fast jag är gammal.

Han bär mig nu så kommer han också bära mig när jag sitter i gungstol.

Ja, vi kan vandra med Jesus hela livet och livet blir helt annorlunda.

Det är lättare att leva när man tror än att leva när man inte tror och tron på Jesus bär oss och tron bär över alla tvivel.


Även om släkten alla människor förändras så förändras aldrig Jesus.

Jesus trygga hand är den samma, hans ord blir det samma, hans kärlek är det samma,hans trofashet är det samma,helande till ande , kropp och själ är det samma. Halleluja. Han förändras aldrig lika så hans ord, alla hans löften står kvar som vi kan läsa i Guds ord.

Vi förändras men Gud är den samma i evighet. Hans löften är sanna och ger oss liv här och nu.

Jag är så tacksam till Gud att jag aldrig behöver gå ensam längre och Jesus lämnar mig aldrig. Han går vid min sida och han uppehåller mig med sina löften och sin kärlek.

Tack älskade Fader, hans kärlek är gränslös.

Gud vill oss allt gott och han vill föra oss på den rätta vägen, han går med oss om vi vill det.

All ära o pris till min himmelska Fader som har omsorg om oss var och en.

Vänd om vänner till Jesus som är det verkliga livet. Du är inte skapad till att leva utan Gud, utan du är skapad till att leva med Gud.

Du utgår ifrån honom som skapat dig så vänd om till din skapare.

Ger du ditt liv till Jesus och ber om syndernas förlåtelse så tas slöjan bort från dina ögon så du kan se Jesus, inte med dina fysiska ögon men med ditt andliga öga. En helt ny värld kommer att öppnas för dig och du kommer och uppleva Guds närhet och ju mer du går tillsammans med honom ju mer lär du känna honom och ju mer vill du ha av honom.

Vår himmelska fader nöjer sig inte med att du blir frälst utan han vill komma och ha gemenskap med dig, en levande relation.

Det finns inget underbarare att ha en relation med Gud och du kommer och få frid i ditt inre.

Kom och upplev hur det är att vara med Gud och i hans närhet. När du väl smakat att Gud är god så vill du inte därifrån. Du vill vara tillsamman med honom att vandra med Jesus  som är godare än det godaste honung.

Halleluja.

Det finns bara ett liv och det är att gå med Jesus för han är vägen sanningen och livet.

Amen























Av Marit Blomqvist - 3 juli 2007 10:49

                                      Sju ord av Jesus



Så älskade Gud världen att han gav den sin enfödde Son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv.


Jag är vägen sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.


Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor; jag ska skänka er vila.


Människosonen har kommit för att söka efter det som var förlorat och rädda det.


Det är saligare att ge än att få.


Låt barnen komma till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de.


Jag är med er alla dagar intill tidens ände.


Jag läste dessa ord på ett vykort som Jesus sagt och han har sagt mer än dessa ord i Guds ord.

Ja Gud är god och bryr sig om sina barn här på jorden och han blick sveper över jorden och människorna.

Vi är inte ensamma fast ibland känner man att Gud är långt borta men han är närmare oss än våra egna kläder.

Är man välsignad av Gud och man gör hans vilja så finns det en som är rasande och gör allt för att snärja oss och göra oss modfällda.


Det som satan kommer åt är våra tankar och skickar mest det vedervärdiga tankar som kommer enbart från honom. Han vill enbart sabotera den gemenskap vi har med Gud, att vi ska känna oss smutsiga och han vill göra oss modfällda för att vi ska tystna och sluta med att berätta om Jesus.


Frälsningen sitter inte i känslan utan det är ett tillstånd var det någon som sa. Skulle vi gå efter vad vi kände så skulle vi slängas hit och dit som löven på marken efter vinden.

Tack Gode Gud att frälsningen sitter inte i känslor eller i köttet utan det är i vårt hjärta och i vår Ande.

Ja, vi ska tacka och prisa Gud i alla livets förhållanden för han har segrat över det onda som härskar i världen.

Även om det är kamp så är vi redan segare i Jesus som krossat ondskans makt på Golgata kors, där han gav sitt liv för hela mänskligheten.

Även om vi får lida ibland så vet vi att Jesus har redan övervunnit och segrat det onda världen och vi med honom. Halleluja


Så vad gör det om det haglar över oss, Jesus har redan vunnit seger och vi med honom.

Ja Jesus är hans namn som sätter oss fria, har vi inte Jesus så kan vi inte bli fria.

Ja, Jesus är den som kom för att söka efter det som var förlorat och rädda det.

Alltså Jesus kom för att söka upp dig och mig och rädda oss från ondskans makt som härjar. Jesus blev sänd av Gud för att han skulle visa vägen till Gud.

Världen är förblindad av satans verk för att så många som möjligt ska hamna i fördärvet och evigt komma bort från Gud.

Lever du utan Jesus idag vem kan då rädda dig när du kanske måste lämna jordelivet med en hast.

Vem kan då rädda dig när Jesus kommer tillbaka och hämtar hem oss till sig.


I Noas tid festade man, gifte sig och gjorde vad ont var i Guds ögon.

Man skrattade säkert åt Noa när han byggde sitt ark på torra land och inget regn moln var i sikte. Man lyssnade inte till Guds varningar så kom också floden som förgjorde jordens människor.

Men Noas och hans familj  blev räddad.

Så var det Sodom och Gomorra när Gud förstörde landet på grund av all ondska som var och dess stank hade nått upp till Gud.

Ingen där lyssnade på Guds varningar utom Lot och hans familj så människorna gick under, under svavel och eld som regnade över staden.


Så kommer det också bli innan Jesus kommer tillbaka.

Vi vittnar och berättar det vi har fått uppenbarat  från Gud men ingen lyssnar.

Vi berättar att Jesus är vägen sanningen och livet men ingen lyssnar.

Istället vänder sig människorna mot Gud själv och strider och hånar honom och fortsätter att göra det som är ont i Guds ögon fast man har hört om det goda budskapet om Jesus och frälsningen och man kan skilja på det som är gott och ont.

Den som har öron hör vad Anden säger.

Vänd er om och lyssna till evangeliet som predikas i hela världen till omvändelse.

Jesus är mänsklighetens hopp. Om vi ska få syndernas förlåtelse så måste vi gå till honom som förlåter och det är Jesus.

Alla har syndat och gjort fel i Herrens ögon men det finns räddning genom Jesus och det finns förlåtelse.


Gud välsigne er alla. Hör vad Anden säger. Vänd om.



























Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards