Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Marit Blomqvist - 9 maj 2007 16:36


O Min himelska fader , hur stor och mäktig du är.

Du öppnar våra ögon så vi kan se. Vi ser din skapelse, vi ser din skönhet, vi ser din helighet.

Helig, helig är bara du Gud, min himelska fader.

Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig.

Dina ögon sågo mig, när jag ännu knappast var formad; alla mina dagar blevo uppskrivna i din bok, de voro bestämda förran någon av dem hade kommit.

O Herre skapa i mig Gud ett rent hjärta och giv mig på nytt en frimodig ande.

O Jesus lär oss att leva och bli lika dig i sanning och kärlek och Herre hjälp oss och lär oss att älska dig, lär oss att älska våra fiender som vill oss illa och talar illa om oss.

O Herre jag ropar till dig, förbarma dig över oss och var med oss till den dagen du kommer åter.

Vällsignat är ditt namn Jesus över hela himlen och på jorden.

O Herre, se till oss var och en, endast du känner våra hjärtan och våra tankar.

O Herre låt oss få komma ännu närmare dig och känna din frid som omger oss.

Prisat vare ditt namn i evighet..Amen




Av Marit Blomqvist - 9 maj 2007 09:59

                        Hej på er alla o Gud välsigne er



All ära vill jag ge vår himelska fader som har omsorg om oss alla.

Se varken åt höger eller vänster utan sikta blicken på Jesus därifrån ska vår hjälp komma. 

Ibland kan vi känna vår hjälplöshet och litenhet men vi har en Gud som är mäktig, stor och förmår allt.

Igår var det en sådan dag för mig att jag tyckte att det var en stor vägg som kom emot mig som jag skulle klättra över och det gjorde jag genom att jag gick ut i min ensamhet och var tillsammans med Gud och bara satt vid dammen som vi har i skogen.

Jag kännde Guds närvaro men ändå så fanns den obehagliga känslan där och  kännde min hjälplöshet och litenhet.

Tro endast tro var min medicin för min ande för jag vet att Gud lämnar oss inte när vi får utstå prövningar fast känslan kan vara att han är långt borta men nej, han är nära.



Jag förstog senare vad Gud ville och det var att  jag skulle bara sitta tillsammans med Jesus en stund av tystnad och bara vara i hans närvaro och bara lyssna till honom.

Det är viktigt att vi stannar upp i vår vardag och låter bara allt som hör till hushållet stå eller vad det nu än är och ta tid med Gud.

Vi har så mycket måsten i våra liv och vi stressar i väg men jag vet att ger vi tid till Gud i vår vardag så får vi även tid till det som ska göras.



Det var underbart att sitta bara ner o vara tillsammans med Gud en stund för det var välbehövligt. Det gav mig vila i mitt hjärta och min ande, det gav mig styrka att klättra upp och över väggen som kom emot mig.

" Allt förmår vi i honom som ger oss kraft.

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards