Direktlänk till inlägg 26 januari 2007

Humöret växlar hos oss men Jesus är den samma.

Av Marit Blomqvist - 26 januari 2007 12:27

Ibland händer det oss alla att humöret växlar.Idag är en sådan dag för mig, allt tycks gå åt pipan och man känner sig tyngd av motståndet.Även om mina känslor är i gungnig så är Jesus den samma.Tack och lov så förändras inte min fräsning beroende av mitt humör utan det är ett tillstånd och det varar oavsett känslor.Tack och lov att han är den samma igår, idag och i all evighet.Jesus hade ocskå känslor när han vandrade bland oss och han vet hur det är, och han syndade aldrig.Känslorna vill gärna ta överhanden ibland och skapa i oss missmod, hopplöshet till och med irritation som övergår till ilska.Jag har ingen andledning att vara sur och irriterad men ändå är humöret som det är idag.Det är så sant som det är sagt att inte se sina omständigheter utan ha blicken på Jesus.Ser vi på våra omständigheter i vårt liv så kan det bli full kaos i vårt tankeliv och som skapar irritation och ilska och kanske vi sårar en annan människa på grund av att humöret spelar ett spratt med mig och dig.Tack och lov att min frälsning består oavsett mina känslor.Tack o lov att jag kan fästa blicken på Jesus som rår över alla situationer även i mitt liv.Tack och lov att det finns styrka och kraft och hämta fån Gud fadern.Tack och lov att jag är benådad och förlåten.Tack och lov att Gud har omsorg om mig och dig oavsett vad vi får möta.Jag älskar er med Jesus kärlek och Jesus älskar er...Krama Mirre

 
 
Maria

Maria

26 januari 2007 13:03

hej
Ja tänk vad gott det är att kunna fokusera på annat än irritation och ilska. Att kunna lägga undan detta och tänka på annat. Känslolivet kan åka upp o ner men Jesus med frälsningen består, tack gode Gud för det.
Många kramar fr Maria !!

http://livet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marit Blomqvist - 18 november 2009 11:30

                                                                                                            Besök mig gärna på mirre.nu                                                    Skriver
oftast där nuförtiden ...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 11:26

                              Viktigt   Alla ni som blivit frälsta på min sida är viktigt att ni söker upp en församling eller vet ni ingen församling i er närhet så kanske ni känner en kristen vän så tala med dem. Om inte det heller så ge er t...

Av Marit Blomqvist - 17 september 2009 10:45

Tack Robin för att du hörde av dig. Jag kan inte nå dig på annat sätt än detta. Gud välsigne dig vännen och jag är så glad att du har mött Jesus på min sida. Det uppmuntrar mig till att skriva ännu mer vem Jesus är att han är svaret för vår värld...

Av Marit Blomqvist - 16 september 2009 11:30

Jag frågade Gud vad jag skulle skriva idag och mina tankar gick till ett tv program som gick för ett tag sedan  om en  ung man som hjälpte folk att ta sina liv. Man kunde söka upp honom på olika sätt och få hjälp till detta, alltså han föreslog vilke...

Av Marit Blomqvist - 14 september 2009 14:13

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards