Alla inlägg den 26 januari 2007

Av Marit Blomqvist - 26 januari 2007 21:39

Jag älskar Jesus. Gud har hört min bön.Jag söker kristen församling där jag känner mig hemma.Hade tänkt på en församling men jag ska nog inte vara där för Gud vill ha mig någon annansstans.Tänk att han leder mig steg för steg som han har lovat i sitt ord.Visst tycker man att vissa dagar kan vara jobbiga men Gud leder alltid ur det som känns tungt och besvärligt.Som jag skrev tidigare idag om att känslor kan vara jobbiga att handskas med men vi har en stor Gud som förmår allt.Trots att det var kaos i mitt inre visste jag att Gud var med mig men jag kunde inte känna hans närhet.Varför jag visste det? Det var för att Gud har sagt i sitt ord att han ska inte överge mig.Jag vet också att det jag går i genom just nu i mitt inre kommer Gud att hjälpa mig med.Gud hör bön när vi beder och ropar till honom från vårt innersta.Vad var det för bönesvar jag fick kanske du undrar?Ja, Jag vill hitta en församling där jag känner mig hemma.Jag själv hade tänkt på en men Gud vill något annat för mig.Ibland är det lätt att man springer före Gud men han visade mig ikväll att det var inte meningen att jag ska vara i den församlingen som jag hade tänkt.Detta jaget, blir jag så trött på ibland när det gäller mig.Jag har alltid haft en förmåga att springa i förväg men Gud är god så han talade till mig att jag ska vänta.Gud har nog inte haft så lätt med mig och min inpulsivitetoch inte jag själv heller.Jag vet att han har skapat mig sådan och han älskar mig och han är med mig varje dag fast jag är lite besvärlig ibland.Jag vet att Gud måste bromsa mig och kanske säger...Halåå Mirre ta det lungt, nu går vi tillsammans.Jag kommer att ha nytta av min impulsivitet och den kvinna Gud skapade mig till som person, det är jag helt övertygad om.Det är underbart att vara frälst och ha gemenskap med Jesus o himelska Fadern och den Helige Anden.Du kan också få detta liv med Gud som går genom Jesus.Att vara kristen är inte tråkigt. Det är ett spännande liv och framför allt när man ser tillbaka ,så ser man hur Gud har ledd mig till olika personer som är varmt troende och jag har fått uppmutran från dem och kännt deras omtanke och kärlek.Ja vänner, vi ska älska varandra så som Jesus älskade oss och älskar fortfarande.Läs gärna Ps 23 Herren är min herde...Ja vänner. " Herren är min herde..Alltså han leder mig och går brevid mig.. Halleluja...Jag älskar er med Jesus kärlek och han älskar er.Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 26 januari 2007 12:27

Ibland händer det oss alla att humöret växlar.Idag är en sådan dag för mig, allt tycks gå åt pipan och man känner sig tyngd av motståndet.Även om mina känslor är i gungnig så är Jesus den samma.Tack och lov så förändras inte min fräsning beroende av mitt humör utan det är ett tillstånd och det varar oavsett känslor.Tack och lov att han är den samma igår, idag och i all evighet.Jesus hade ocskå känslor när han vandrade bland oss och han vet hur det är, och han syndade aldrig.Känslorna vill gärna ta överhanden ibland och skapa i oss missmod, hopplöshet till och med irritation som övergår till ilska.Jag har ingen andledning att vara sur och irriterad men ändå är humöret som det är idag.Det är så sant som det är sagt att inte se sina omständigheter utan ha blicken på Jesus.Ser vi på våra omständigheter i vårt liv så kan det bli full kaos i vårt tankeliv och som skapar irritation och ilska och kanske vi sårar en annan människa på grund av att humöret spelar ett spratt med mig och dig.Tack och lov att min frälsning består oavsett mina känslor.Tack o lov att jag kan fästa blicken på Jesus som rår över alla situationer även i mitt liv.Tack och lov att det finns styrka och kraft och hämta fån Gud fadern.Tack och lov att jag är benådad och förlåten.Tack och lov att Gud har omsorg om mig och dig oavsett vad vi får möta.Jag älskar er med Jesus kärlek och Jesus älskar er...Krama Mirre

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards