Alla inlägg den 17 februari 2007

Av Marit Blomqvist - 17 februari 2007 18:26

Halleluja!!!!!Gud är god...Jag jublar i mitt hjärta med lovsång till Gud.Han har gett mig ett nytt liv en glädje som flödar över.Jag gläds i hans närhet och jag känner Guds omsorg om mig.Jag jublar inför honom som är värdig all ära.I Habakuk står det: Den människa som finner livet, finner det genom att tro på Gud. Verkligen vänner ,här är det liv och det flödar över...Halleluja Oj, Oj vilken glädje sen då. Den kan inte förklaras den måste erfaras.Varje del i min kropp jublar...jublar.....fröjdar sig inför Gud.Han gav allt till dig och mig genom Jesus...skulle inte vi då ge allt till honom...AmenOm detta är försmak av den glädje som är i himelen..Hur är glädjen där då??? Den måste vara enorm, den måste vara något stort.Det måste vara något mäktigt.Det måste vara något underbart.Gud ska all äran ha..Jag ger min lovsång till dig Gud.Jag upphöjer dig min Fader som älskar oss så gränslöst, det finns ingen gräns för din kärlek det finns inga gränser för vad du kan göra.Inget är omöjligt för dig store Gud..Allsmäktige Gud..Jag prisar och ärar ditt namn och jag tillber dig Fader för att du är underbar.Prisat vare ditt namn.Halleluja..kom och lovprisa Gud tillsammans med mig, gör han känd för alla människor.Låt honom vara i centrum i ditt liv, låt honom komma på första platsen.Då kommer du att flöda i himelens välsignelser.Sök Guds rike först så ska allt det andra tillfalla er säger Guds ord.Lär känna Jesus och sök honom av hela ditt hjärta i bön och tacksägelse då kommer du också få allt det andra du beder om.Gud ger oss bara goda gåvor, upplev hur god han är.Men vägen till Gud går genom Jesus...Halleluja mitt hjärta fröjdas.Gud välsigne er alla där ute var ni än är.Kramar Mirre

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards