Alla inlägg den 23 februari 2007

Av Marit Blomqvist - 23 februari 2007 11:16

Kunde inte svara dig på annat sätt än detta för du hade ingen sida jag kunde komma till.Om du menar Jesus bilden där han knackar på dörren..Nej han har ingen pistol i handen..hahahah.Jag kollade på bilden att det ser faktiskt så ut som han hade pistol i handen.hahahahah Om du kollar noga så ser du hans knutna hand när han knackar på dörren.Tack för din uppmutran och Gud välsigne dig vännen.Hör gjärna av dig igen...Kramar Mirre

Av Marit Blomqvist - 23 februari 2007 08:58

Jag älskar och läsa bibeln och som är rättesnöre i vårt liv tillsammans med Jesus.Tack o lov för Guds ord som är levande och kraftfullt som tränger in i varje själ och hjärta.I guds ord kan vi hämta tröst, uppmuntran och läsa om stora under som Jesus gjorde och som lärljungarna gjorde.Och vi kan läsa om Jesus korsfästelse som är det största av alla gärningar.Jesus led och dog för att vi skulle få rätt förhållande till Gud igen. På korset tog han våra synder på sig och där kan vi hämta förlåtelse för det onda vi gjort.På korset fullbodades något som blev räddningen för hela mänskligheten. Världen som var i syndens våld och i all ondska och all elände som fanns och finns.Gud sände sin enfödde son Jesus Kristus för att var och en som tror på honom ska inte gå förlorad utan ha evigt liv.Gud sände Jesus för att dö för oss och bana vägen till Gud för att vi skulle få rätt förhålande till Gud igen och som Gud hade tänkt i början när han skapade människan.Gud skapade inte människan för att vi skulle lida men när synden kom i människans liv det var då all elände började.Det var inte så Gud hade tänkt från början. Han ville att vi skulle leva i hans härlighets glans och i hans stora kärlek. Livet hade kunnat vara helt annat om inte synden hade kommit in i människans liv och stängt av Guds gemenskap och närhet med oss.Men här kommer Jesus in som räddade oss från syndens våld och visade vägen till rätt relation med Gud igen.Jesus säger: Jag är vägen sanningen och livet.Och han säger även att: Ingen kommer till Fadern utom genom mig.Jesus kom till sina egna men de ville inte veta av honom står det också i Guds ord.Jesus blev hånad, bespottad, slagen, hans rygg var som ett fårat fält på våren.Mann satte en törne krona på hans huvud och de vassa taggarna fick hans panna att blöda.Han bar sitt kors själv till Golgata utanför staden medans folket skrek i sin hat till honom.Inga hårda ord kom från honom, han led i det tysta för din och min skull.Man spikade fast honom både på händer och fötter medan korset låg på marken. Sedan lyfte man upp korset, tänk er vilken smärta.Först hade Jesus blivit slagen, varje del av hans kropp skrek av smärta och sedan spikades han fast.Innan han gav upp andan sa han: Det är fullbordat.Denna smärtornas man gav livet för dig och mig.Jesus krossade Satans makt till intet.Jesus besegrade det onda och visade vägen till Gud igen genom sin död.Vi förtjänade inte detta men Gud älskade oss att han gav sin son Jesus till oss som skulle bana vägen till Gud igen.Han är värdig vår lovsång och pris.Han är värdig all tillbedjan.Jag ville berätta så här för du kanske inte har en bibel hemma eller inte känner till Jesus vem han är eller vad han gjort för oss.Alla som är Herrens tjänare kan intyga att jag har skrivit om det som står i Guds ord och varje ord jag skrivit är ande och sanning.Vänner...förkasta inte Jesus för detta gjorde han för mig och dig.Kramar Mirre

Presentation

Omröstning

Har du blivit tröstad eller fått nytt mod då du besökt min blogg?
 Ja
 Nej
 Har inte tänkt på det

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards